Творчі здобутки педагогів Вінниччини.
Ключові слова:
освітня технологія, історична освіта, інформаційно-комунікаційні компетентності, професійна майстерність, кваліфікаційна категорія вчителяАнотація
В умовах сучасної освітньої парадигми вчитель найчастіше виступає в ролі організатора видів діяльності учня. Його професійні вміння повинні бути спрямовані не стільки на контроль знань і вмінь учнів, скільки на діагностику їхнього розвитку. Формування висококваліфікованого, творчого вчителя є провідною темою в працях О.Сухомлинської, Н. Дем’яненко, Б. Ступарика, О. Пометун, К. Баханова та ін. Результативність впровадження передових педагогічних технологій, особистий внесок вчителя у реформування системи освіти, на жаль, не є ключовою темою сучасних науковців, і саме цю проблему ми намагаємось вирішити у статті. Метою авторського дослідження є аналіз досвіду впровадження передових педагогічних технологій у навчально-виховний процес освітніх закладів Вінницької області, підтвердження їхньої ефективності у процесі формування компетентностей сучасного учня, його активної життєвої позиції. Більшість учителів, які професійно викладають суспільні дисципліни, працюють над проблемою особистісно-орієнтованого навчання. Їхня діяльність вирізняється прагненням створювати умови для розвитку і самореалізації кожного учня, сприяти формуванню історичної свідомості, цілісної наукової картини світу і сучасного світобачення. Формування розумової діяльності учня, творчого підходу до навчання, активної життєвої позиції відбувається не тільки в класній аудиторії, а й у позаурочний час, і саме це створює умови для всебічного гармонійного розвитку особистості. Системне вивчення і популяризація передового педагогічного досвіду становлять перспективи подальшого опрацювання проблеми.Посилання
Вяземский Е. Е. Методика преподавания истории в школе: практ. пособие / Е. Е. Вяземский, О. Ю. Стрелова. − М.: ВЛАДОС, 2000. – 176 с.
Гаврилюк Юрій Петрович. З досвіду роботи / Матеріали відділу методики викладання суспільних дисциплін Вінницької академії неперервної освіти (рукопис). – Вінниця, 2016.
Зінько С. А. Довідка про стан краєзнавчої роботи у загальноосвітніх навчальних закладах міста Ладижин. – Відділ освіти Ладижинської міської ради, 2015. – 4 с.
Кравченко Василь Олексійович. З досвіду роботи / Матеріали відділу методики викладання суспільних дисциплін Вінницької академії неперервної освіти (рукопис). – Вінниця, 2016. – 52 с.
Матвієнко П. Орієнтир на освітні технології / П. Матвієнко // Початкова. школа. – 2000. – № 1. – С. 3–4.
Освітні технології: навч.-метод. посіб. / О. М. Пєхота, А. З. Кіктенко, О. М. Любарська та ін.; за заг. ред. О. М. Пєхоти. – К.: А.С.К., 2001. – 256 с.
Персональний сайт Усатенка Ігоря Андрійовича [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://usatenko88.wixsite.com/usatenko
Персональна сторінка вчителя історії Гаврилюка Юрія Петровича [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vinschool15.org.ua/index.php/pidrozdilyzakladu/metodobiednannia-vchyteliv/98-suspilnykh-dystsyplin/havryliuk-yup/87-havryliuk-yurii-petrovych
Підласий І. П. Як підготувати ефективний урок / І. П. Підласий. – К.: Рад школа, 1989. – 129 с.
Система кваліфікації вчителів потребує удосконалення // Освіта. – 2016, 28 серпня [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/ school/ 43658/
Усатенко Ігор Андрійович. З досвіду роботи / Матеріали відділу методики викладання суспільних дисциплін Вінницької академії неперервної освіти (рукопис). – Вінниця, 2016. – 20 с.
Царюк Галина Анатоліївна. З досвіду роботи / Матеріали відділу методики викладання суспільних дисциплін Вінницької академії неперервної освіти (рукопис). – Вінниця, 2016. – 36 с.