Концепція шкільного підручника з історії: пошуки і досягнення.
Ключові слова:
historical memory, historical consciousness, school textbook of history, textbook creationАнотація
The author considers the reflection of such a phenomenon as historical memory in the school textbook of history.Formation of the historical consciousness of youth occurs in the process of systematic study of history, therefore, the significant influence on historical memory is the knowledge gained in the general education school. The concept of a school textbook should reflect national priorities, be a means of integrating historical science and education, and have a patriotic orientation.Посилання
Гирич І. Історична і колективна пам’ять: що це? URL: http://www.ihyrych.name/Misc/Rethinking/NationalMemory.html.
Гирич І. Українська історична пам’ять, шкільні підручники і освіта. Культура історичної пам’яті: європейський та український досвід [Ю. Шаповал, Л. Нагорна, О. Бойко та ін.]; за загальною редакцією Ю. Шаповала. Київ: ІПІЕНД, 2013.С. 326–392.
Гирич І. Чи суперечить національний міф історичній правді? Українська історична дидактика: Міжнародний діалог (фахівці різних країн про сучасні українські підручники з історії): Збірник наукових статей. Київ: Генеза, 2000. 368 с.
Нагорна Л. П. Історична пам’ять: теорії, дискурси, рефлексії. Київ: ІПіЕНД ім. І. Ф. Кураса НАН України, 2012. 328 с.
Грицак Я. Нація створюється з досвіду співiснування. Парадокси національної ідентичності. День. 2007. № 178. URL: http://www.day. kiev.ua/189810/.
Гунеке Фр. Деякі підсумки міжнародного практичного семінару по шкільних підручниках. Українська історична дидактика: Міжнародний діалог (фахівці різних країн про сучасні українські підручники з історії): Збірник наукових статей. Київ: Генеза, 2000. 368 с.
Шкільна історія очима істориків-науковців. Матеріали Робочої наради з моніторингу шкільних підручників історії України. Упоряд. та ред. Н. Яковенко. Київ, 2008. 121 с.